Mediaplatform VIDM | Vaker in de Media | Publiciteit door laagdrempelig contact met journalisten
Details vermelding
Mediaplatform VIDM is het grootste platform van Nederland dat journalisten en experts aan elkaar koppelt om diversiteit in de media te bevorderen. Het helpt je laagdrempelig, met effectieve middelen, vaker en beter in de media te verschijnen.
Meindert van Dijk is aangesloten bij VIDM als deskundige op het gebied van: De positieve effecten van natuur en groen op de gezondheid. Het belang van groen in de gezondheidszorg. Heilzaam groen. 'Mijn missie is: Zorg van WIT naar GROEN. Als wandelcoach (Wandelcoach Friesland) help en coach ik mensen wandelend in de Friese natuur. Daarbij benut ik ook de heilzame effecten van groen op de gezondheid. Bewegen in het groen versterkt deze effecten en bevordert de creativiteit bij het krijgen van nieuwe ideeën en het ontdekken van oplossingen. Ik vind het wonderlijk hoe dit werkt.'
Over het boek Vaker in de media | Zo kom je als vrouwelijk expert in beeld
Ook interessant voor 'niet-vrouwen'!
“Vergroot je impact met een sterke profilering in de media. Je zult zien dat het nieuwe deuren opent.”
Media-aandacht kan veel betekenen voor je expertstatus en je carrière. Helaas zijn vrouwelijke experts nog altijd ondervertegenwoordigd in het nieuws. Slechts een derde van de personen die we zien, horen en lezen in de media is vrouw, blijkt uit onderzoek van het Commissariaat voor de Media. Dat beeld wordt nog veel schever naarmate de vrouwen ouder worden. En komen de vrouwen wél aan het woord, dan lopen ze risico op stereotype framing.
Dit boek wil dat veranderen. Vaker in de media is een wake-upcall. Het is tijd voor een bredere diversiteit aan deskundigen in de media. Tijd voor vrouwen zoals jij!
Met dit boek geeft publiciteitsexpert Janneke van Heugten je alles in handen om het podium te pakken. Ze laat zien hoe je de media effectief benadert, hoe je een goede relatie met relevante journalisten opbouwt, hoe je meer controle krijgt over je profilering in de media, hoe je in de juiste databases van redacties belandt en hoe je ervoor zorgt dat journalisten jou bellen als er iets speelt op jouw vakgebied. Een boek vol slimme publiciteitstips van hoofdredacteuren, journalisten, mediatrainers en vrouwelijke experts die je voorgingen.
Kortom: een onmisbaar boek voor vrouwen die vaker én beter in de media willen komen.
Janneke van Heugten is publiciteitsexpert en directeur van mediaplatform Vaker in de Media (vidm.nl). Tijdens haar studie Voorlichting, Publiciteit & Informatie werkt ze op de persafdeling van Amnesty International in Sydney. Na een loopbaan in de uitgeverijwereld runt ze het eerste PR-bureau voor vrouwelijke ondernemers en experts. Samen met 30 (media)trainers ondersteunt ze hen sinds 2008 op VIDM met goede profilering in de media. Van alle aangesloten deskundigen is ruim 90 procent vrouw. Tijdens de wekelijkse interactieve VIDM Medialunches interviewt ze journalisten en (hoofd)redacteuren over publiciteit.
Boekrecensie door Meindert van Dijk (op Bol.com)
Hoewel ik geen vrouw ben was ik geïnteresseerd in de op internet geboden informatie van Janneke van Heugten om vaker in de media te komen.
Ik heb haar boek afgelopen weekend besteld en het al op maandag ontvangen.
Toeval of niet, maar ik werd nog dezelfde dag benaderd door een journaliste van de Leeuwarder Courant voor een interview met mij vanwege mijn boek 'Heilzame tuinen - Ziekenhuiskamer als vogelkijkhut' (www.MCLtuinen.nl).
Ik heb een afspraak met haar gemaakt voor begin september, kort voordat het boek wordt gelanceerd tijdens het symposium 'Heilzaam Groen' in het Medisch Centrum Leeuwarden (MCL).
Met de informatie en tips in 'Vaker in de Media' kan ik mij goed voorbereiden, hoewel ik mij daar zelf ook al eerder in had verdiept. Dit boek biedt mij toch weer andere, aanvullende informatie. Ik vind het een mooi, overzichtelijk en vlot leesbaar geschreven boek. Mijn complimenten daarvoor aan Janneke!